2013. február 10., vasárnap

Karibi (sült) csirke

Nem vagyok nagy csirke rajongó, de ha jól van elkészítve szívesen megeszem. Ez a recept Jamie Oliver 30 perces kajái közül való, amiket még decemberben láttam a tv-ben. Pazar ebéd volt, de azért egyszer most is "elátkoztam"  Jamiet, a chilipaprika adagolása miatt. :D Olyan csípős lett a szósz, hogy még szerencse, hogy a családom szereti a chilit és készítettem hozzá joghurtot, mert különben bajban lettem volna! Jamie, azt mondta 1,5 db kell a "csipóból", de hozzátette, hogy lehet akár 3 db is! .......én CSAK 1,5 db-ot raktam bele........ Legközelebb az egyiket kápia paprikával fogom helyettesíteni. ;) (lsd. már a receptben is így)  


Hozzávalók 4 személyre: 2 db (egész) bőrös csirkemell, só, bors, olíva olaj, 3-4 szál friss rozmaring, 3-4 szál friss kakukkfű, 1 ek méz

A mártáshoz: 4-5 szál újhagyma, 1/2-1db habanero chili paprika kimagozva, 1/2 kápia paprika, 2-3 szál kakukkfű, 2-3 db babérlevél, 1 tk, kínai 5 fűszer keverék, 1 tk szerecsendió, 1 tk őrölt szegfűszeg, 6 ek rum, 2 ek fehérborecet, 1 ek méz, 3 ek olíva olaj, csipet só

Elkészítés: A megmosott, félbevágott csirkemelleket, a közepétől a vastagabb része felé bevágom. (lsd. képen) Sózom, borsozom és meglocsolom olíva olajjal. Grill serpenyőben, bőrével lefelé, közepes lángon pirosra sütöm. Közben a mártás hozzávalóit, aprító gépben, vagy turmixban lepépesítem. Megfordítom húst és a másik felét 5 percig sütöm. A mártást hőálló tálba öntöm, az elősütött csirkemelleket bőrével felfelé belehelyezem. Tetejükre olíva olajjal meglocsolt rozmaringot és kakukkfüvet teszek, majd 200 fokos sütőben 15-20 perc alatt, készre sütöm. A húst a sütőből kivéve, mézzel meglocsolom,  babos fahéjas rizzsel, főtt, sült csöves kukoricával és limeos, korianderes görög joghurttal tálalom. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails