2011. május 17., kedd

Bodza limonádé

Nem készültem bodza italt készíteni, de szombaton sétáltam a kutyával és belebotlottam egy számomra is elérhető magasságú bodza bokorba. :) Szedtem egy nagy csokorral és amíg haza értünk, megpróbáltam feleleveníteni volt kolléganőm évekkel ez előtt adott receptjét. Persze nem emlékeztem pontosan, csak annyira, hogy a virágokat vízben kell áztatni, így "érzésből" készítettem. :) Nyugodtan mondhatom, hogy bárki nekifoghat, mert nagyon egyszerű, viszont annál finomabb!


Hozzávalók: 1 nagy csokor bodza virág (ügyeljünk rá, hogy út közben ne nagyon rázogassuk, mert a virágpor az egésznek a lényege!), 2 l víz, kb. 15 dkg cukor, 1db nagy citrom leve

Elkészítés: Egy nagyobb lábosba beleteszem a vizet és a cukrot, majd addig melegítem míg a cukor teljesen el nem olvad. (nem kell, hogy forrjon) Leveszem a tűzről, a virágokat beledobom, egy nagy citrom levét belecsavarom és egy egész napot állni hagyom. Ez után nincs más dolgom, mint hogy leszűrjem és üvegbe tegyem. Hígított formájában citrom és lime karikákkal, vagy akár eperrel és bazsalikommal lehet fokozni a hatást. :) Hűtőben 2-3 hétig is eláll.  

Megjegyzés: Ez nem egy klasszikus bodza szörp, ami látszik a hozzáadott cukor mennyiségéből is. 1/3 mennyiségű bubis vízzel hígítottuk, amitől kb. olyan lett mint egy finom ízes ásványvíz. :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails