2011. február 27., vasárnap

Osso buco

Talán 3 hónap is eltelt azóta, hogy elmentettem magamnak ezt a tradicionális olasz receptet. Nagyon régen szerettem volna elkészíteni, mert étteremben már jó néhányszor ettünk, és nagy rajongói vagyunk. Nem egy "5 perces" étel, de tegnap ünnepeltük Lili névnapját, ezért ki akartam tenni magamért! :) Remekül sikerült, a hús, omlós volt, a ragu íze pedig mennyei! (a polenta picit nyekenyóka lett, de remekül passzolt az ételhez) Nos, a képet illetően........nem így szerettem volna illusztrálni, de sajna, ennyit tudtam lencsevégre kapni.....osso buco, azaz csont lyukkal! :D


Amúgy, becsszóra úgy nézett ki a husi, mint Chef László oldalán! :)

Hozzávalók (6 főre): 3 Borjú lábszár (kb.1/2 kg darabja), 1 ág friss rozmaring, 1 köteg friss kakukkfű, 1 db babérlevél, tengeri só, bors, 2 dl Chardonnay, 1 dl olíva olaj, 2 dkg vaj, 20 dkg vöröshagyma, 20 dkg sárgarépa, 20 dkg csiperkegomba, 20 dkg szár zeller, 4 közepes paradicsom, 1 dl paradicsompüré vagy paradicsomlé, 2 narancs

Elkészítés:  A felszeletelt lábszárakat befűszerezem sóval, borssal és forró serpenyőben, vaj és olíva olaj keverékén, minden a két oldalát arany barnára pirítom. Magas szélű tepsibe, sorba helyezem a hús szeleteket és félreteszem. A sárgarépát, a hagymát, a zellert, a paradicsomokat 1/2 cm-es kockákra és a gombákat félbe vágom. Egy méretes serpenyőben, vagy közepes lábasba felhevítem az olíva olajat, rádobom a hagymát, pár perc múlva a sárgarépát és a zellert is. Öt percig erős tűzön kevergetem, párolom. Rádobom a gombát a finomra vágott friss fűszereket, hozzáadom a kockázott paradicsomot, a paradicsomlevet vagy pürét, a narancsok reszelt héját és a levét is. Még öt percig párolom majd a tűzről levéve a zöldséges raguval beborítom a borjú lábszárat, úgy hogy azok elmerüljenek a raguban. Ráöntöm a fehérbort és fóliával letakarom. Közepes hőfokú sütőbe teszem és lassan párolom. Egy óra elteltével megnézem, ha a leve elpárolgott akkor vízzel pótolom, visszatakarom és 180 fokon tovább sütöm még kb 2,5 órát.  Akkor van kész, amikor a csontról könnyedén lefordul a hús.  Tálaláskor a szaftos ragut rákanalazom a húsok tetejére. Az Olaszok tésztával eszik, mi most ploentával ettük.  
Chef László receptje alapján

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails